Fajitas á la canneloni

Nu har jag testat något helt nytt i köket. :)
Efter att ha tränat efter en hel jobbdag så har jag på sista tiden blivit väldigt pigg vilket gör att jag gärna testar att laga något skojsigare - trots att klockan var alldeles för mycket för att börja laga mat. 
Hittade ett väldigt spännande recept för ett tag sen som jag testade idag. Skulle beskriva det som fajitas á la canneloni med lite inslag av lasagne. Blev hur gott som helst. Om ni gillar fajitasmak och lasagne så är detta är höjdare för er!

1 grillad kyckling
1 röd paprika
200g färska champinjoner
1 paket färska lasagneplattor (12 st)
1 burk cream cheese (200g)
1 påse fajitamix
5dl Bechamelsås
Riven gratängost

Börja med att rensa kycklingen och dela den i små bitar.
Skiva champinjonerna och tärna paprikan.
Bryn allt så det få fin färg.

Tillsätt fajitamixen och cream cheese i stekpannan och rör ihop och låt bli varmt.



Ta fram lasagneplattorna och ta fram en och lägg i lite röra och rulla ihop.



Lägg rullarna på rad i en smord ungssäker form.
Strö gratängosten över rullarna.
Häll sen lite bechamelsås över.



Ställ sen in i ugnen, ca 225 grader i 25 minuter.

Servera med en god sallad. Denna gång gjorde vi en sallad på ICA's färdiga vintermix, tomater, gurka och så körde vi vår favorit mangobalsamvinäger. Mums till sallad!

Smaklig måltid!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0