Bröllopet närmar sig

Nu när tentaperioden är klar för stunden och julen är över så är det dax att börja planera lite bröllop igen. Det är mindre än 7 månader kvar nu... Ojojoj! Tiden går verkligen supersnabbt.

Första steget blir - ATT BÖRJA TRÄNA och komma i form.
Ska ju vara i mitt livs bästa form snart, så nu måste jag verkligen börja. Har tagit en liten för lång paus i tränandet, vilket tyvärr börjar kännas på kläderna. Och det ska ju inte gå åt fel håll nu! Så om en timme ska jag iväg på första passet. Sen börjar det på allvar! Nu ska och måste jag verkligen skärpa till mig!!!

Nästa steg - Att leta vigselring. Har faktiskt kollat runt lite nu och kommit så långt att jag vet att jag vill ha en enstensring. Haha... Fast det finns ju några olika att välja på. Var på NK's juvelbutik idag och testade lite. Måste verkligen säga att de är helt underbara där. Verkligen superproffsiga och jättetrevliga! Och sen har de ju grymt många olika ringar. Tror nog jag testade 30 olika enstensringar *s* Men kunde inte riktigt bestämma mig ändå. 
Testade iaf den dyraste ringen jag någonsin sett i verkligheten. En 1,3 karats briljantslipad diamant. 123 000!!!! Helt sjukt fin, men kanske lite för stor. Min fina förlovningsring syndes knappt under den jättestenen *s* Men det var kul o testa en så fin ring iaf, även om det inte riktigt var jag.

Nästa helg ska vi iaf gå på Bröllopsmässan på Grand Hotel. Först har vi den som är nästa helg och helgen efter det är det ytterligare en i Nacka. Så då jäklar ska jag testa ringar i mängder och sen borde jag nog ha en väldigt klar bild över vad jag vill ha för vigselring.
Och sen finns det nog mängder med fler saker vi ska titta på, typ blommor, kläder till brudgummen, inbjudningskort m.m.m.m.m.... Ojojoj. Får nog ta och göra en lista på saker som vi måste kolla på där så man inte glömmer bort något.

Så tredje steget blir - att gå på bröllopsmässorna och samla mängder med info och tips och idéer!


Nej, nu är det dax att börja packa träningsväskan så jag kommer iväg.
Trevlig söndagskväll på er allihopa :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0