Tapet

I helgen blir det nog till att åka runt och titta på tapeter till barnrummet.
Vi har en tapet som är vit i grunden med små gröna löv på som är en fondtapet.
Men nu när vi väl ska ha barn så känns det som att det kanske blir lite för mycket färg. I och med att sängen kommer stå där vid väggen där fondtapeten är och vi kommer ha färg på lakan och gosedjur m.m. så känns det som att det kanske blir en hel färgklick där. Har köpt lite lakan nu när det varit rea, och det blev en hel del rosa. O så antar jag att Mysan (som vi har döpt henne till nu när hon ligger i magen) kommer ha en hel del gosedjur i lite olika färger. O sen kommer man väl ha lite saker på väggar o kanske en matta m.m. i någon annan färg. Så är lite rädd att det kommer se ut som någon har slängt ut hela färgpaletten i Mysans rum. Man vill ju att det ska vara ett harmoniskt och mysigt barnrum. Sen förstår jag också att när hon väl har blivit några år så får hon säkert en helt egen vilja och vill säkert ha Barbie eller My Little Pony tapeter o gardiner. Men fram tills dess så vill jag nog inreda barnrummet i lite naturlig och mysig miljö, självklart lite barnsligt också men framför allt mysigt :)  Så funderar på att se om man kan hitta någon snyggmönstrad som går mer i beigt kanske med lite skimmer i... Så i helgen har jag övertalat mannen min att vi ska kika på en tapet till Mysans rum :) Spännande!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0