Ny favoritsallad

Förra veckan blev jag bjuden på en jättegod, men superenkel sallad av min granne. Den var så smaskig att dagens lunch blev en kopia. Och jag säger bar MUMS!!! Så det här har nu blivit min nya favvosallad och jag ska se till att alltid ha ingredienser till den i skafferiet.

Här kommer det busenkla receptet:


Blandad sallad (från en sån där smidig färdig påse)
Tomater
Gurka
Fetaost (eller mozarellaost)
Smörstekta brödbitar
Olivolja
Balsamvinäger


Blanda salladen med tomat, gurka och fetaost.
Skär något gott bröd i små fyrkanter och stek i stekpanna med mycket smör.
Häll brödbitarna över salladen.
Ringla över lite olivolja och balsamvinäger.


Klart att servera!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0