Systerdotter på fredags-mys-besök

Amanda, min 10åriga systerdotter, har kommit på besök till oss ikväll.
Hon och jag ska ha en riktig fredags-mys-kväll.

Till middag blev det hemmagjord pizza. En tredjedel fyllde vi med cocktailtomater, färska champinjoner, annanas och skinka. Mittendelen bestod av skinka, färska champinjoner, annanas och curry. Sista delen la vi även till banan på. Mums så gott det var! :)


Mätta och belåtna gick vi sen till videobutiken och hyrde en riktigt tjejig film, Monsters Vs Aliens. Njae, kanske inte en tjejfilm, men en riktigt bra Disneyfilm får vi hoppas på :P

Efter vår lilla promenad blev lite lite sugna på något sött. Och vad är då godare än chokladbollar!?!?!?!
Det finns faktiskt inget som är godare i hela världen (iaf om ni frågar mig). I love it!

Här får Amanda börja med att göra smeten! Se så hon njuter av att kladda ner sina händer :)



Självklart hjäpte även jag till i bakandet, men nån måste ju ha halft rena händer för o fylla på kokos och fixa o dona. Så jag fick ansvaret över kokosrullningen, medans Amanda var bossen över chockladbollarnas tillkomst.




Så i väntans stund är chockladbollarna i frysen o stelnar till lite innan vi får hugga in.

 

Här kommer förresten världens bästa recept på världens godaste chokladbollar (självklart gör vi dubbel sats)

 

200g smör

6dl havregryn

2dl socker

4msk kakao

2tsk vaniljsocker

4msk kallt kaffe

 

Blanda blanda blanda.

Och rulla sen i kokos.

 

Njut väl kylda med exempelvis lite Pepsi Max som vi ska dricka till :)

 

Trevlig helg på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0