Söndagsmiddag

För en gångs skull hade jag tid på mig att laga en riktig söndagsmiddag.
Av någon anledning har vi alltid full rulle på helgerna, så när man egentligen bör ha tid för att laga god mat så blir det mest att vi slänger ihop något i all hast. Men som sagt, nu så hade jag tid så jag hittade på ny kycklingrätt i ugn som blev väldigt lyckad måste jag säga. Inte för att skryta, men jag blev otroligt överraskad över hur gott det blev :) Kul när man lyckas.

900g färsk kyckling
2,5 dl matlagningsgrädde
2 dl creme fraiche
2 dl mango chutney
1/2 dl soya
Salt & svartpeppar

Börja med att skära kycklingen i mindre bitar och stek i stekpanna med smör, salt och peppar.
Bryn dem lite lätt, men bara så att de får en lätt stekyta.

Blanda ingredienserna till såsen i en bunke.



Häll i kycklingbitarna i en ugnsfast form.



Häll över såsen.

Ställ in i ugnen på ca 200 grader i ca 40 minuter, så att allt blir riktigt mört och fint.


Klart att servera (förslagsvis med ris)!

Smaklig måltid!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0