Supergod mangokyckling

Det här recpetet är en blandning av två olika recept. Ett som jag hittade på internet och ett som mina underbara tärnor tillagade på min möhippa. Superenkelt att göra och resultatet blev huuuuur gott som helst! Så om ni inte har planerat in menyn till fredagsmyset så tycker jag definitivt ni ska testa detta!


1 grillad kyckling (fungerar också bra att ha kycklingfiléer)
1 purjolök
Smör till stekning
2 dl creme fraiche
1 dl matlagningsgrädde
2 msk soja
1 tärning hönsbuljong
1 dl vatten
Sambal oelek enl smak (obs! väldigt stark)
1 stor röd paprika
1,5 dl Mango Chutney Original
Färsk el frysta mangobitar (jag använde frysta)


Stek kycklingen och tillsätt sedan hönsbuljong och vatten.
Låt småputtra i ca 5 minuter.

Tillsätt soja och sambal oelek. Låt puttra ytterligare 5 min.

Skär purjolök och paprika och lägg i grytan.

Tillsätt creme fraiche och matlagningsgrädde samt mango chutney och låt koka ihop i ca 10 min.
Smaka av om mer soja eller mango chuteny eller sambal oelek behövs.

Precis innan grytan är klar tillsätts mangon, detta för att mangon endast ska bli varm, värms den för länge så är det risk för att den får en "slajmig" konsistens.


Servera med ris och eventuellt sallad. MUMS!!!!




Det nästan två år för mig att testa detta recept, men nu när jag väl gjort det så kommer det definitivt bli en favorit här hemma. Var såååå gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0