Fräscht vatten

Vet inte om det här har blivit min "craving" under graviditeten, men älskar verkligen vatten. Kallt kallt vatten är ju supergott! Kan inte klara mig utan det. Självklart har jag andra lite onyttiga saker som jag gärna äter (lite oftare än vad jag brukar), men det här med iskallt gott vatten har verkligen blivit min grej.

Senast har jag precis kommit på att om man blandar citron och gurka med iskallt vatten och serverar så är det sjuuukt gott och fräscht! Så här kommer ett litet tips på fräscht vatten som passar utmärkt till middagen om man vill piffa till drycken lite (och inte dricker alkohol till).


2 skivor citron
10 skivor gurka
1,5 liter vatten


Skär citronskivorna i mindre klyftor.
Skär gurkskivorna i halvor.
Häll allt i en tillbringare och toppa med iskallt vatten.
Ställ in i kylen ett litet tag innan servering!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0