Lördagslunch - fyllda baguetter

Det som är så bra när man bakat hemmagjorda baguetter är att man får rätt mycket baguette för pengarna. Gjorde en vanlig sats enligt recepet och då blev det 4 mindre baguetter. 2 gick åt till fredagsmyset och räkfrossan, de resterande 2 blev perfekt för lördagslunchen - fyllda baguetter :)
Hur ofta är det man får den lyxen - hemmagjorda fyllda baguetter?! Här hemma har det aldrig hänt förut. Så ännu en anledning till att baka egna baguetter till fredagsmyset, då blir ju lördagslunchen extra lyxig.

Vi fyllde baguetterna med sallad, tomat, gurka och laxröra eller skagenröra. Mums så gott!
Hade bara fattats att det var sommar så man kunde äta den utomhus för att få den perfekta känslan.
Enda lilla nackdelen med att göra denna rätt själv (och inte köpa fyllda baguetter på Sandy´s eller liknande) är att det blir grymt kladdigt o äta den hemmagjorda varianten. Så nästa gång ska jag nog slå in dem ordentligt i papper så att alla ingredienser håller sig i baugetten och inte hamnar i knäet. Men grymt gott var det. Här kommer en bild på resultatet.



Observera att på bilden visas bara en halv baguette. Så för den hungrige (typ gravida jag) så blev det två sådana som gick ner, visserligen var jag proppmätt och fick verkligen kämpa i mig sista tuggorna, men är det gott så går det ju även ner :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0