En väldigt lyckad pastasås med kräftstjärtar

Har efter mycket tjat på min sambo lyckats få tillaga mina efterlängtade kräftstjärtar. Det hela slutade med en supergod pastasås som blev väldigt lyckad. Enligt min sambo "den bästa kräftstjärtsrätten" :)

400 g kräftstjärtar (2 askar i lake)
1/2 ask cocktailtomater röda
1/2 ask cocktailtomater gula
1 gul lök
1 röd paprika
2,5 dl creme fraiche
1 dl matlagninsgrädde
1 fiskbuljongstärning
1 grönsaksbuljongtärning
Salt & Peppar

Stek tärnad lök i smör och ha på lite socker. Jag hade på lite socker för att jag tycker det ger en godare smak.


Hacka paprikan och häll över i stekpannan.



Tillsätt creme fraiche, matlagningsgrädde och buljongtärningarna.
Smaka av med salt och peppar.

Låt puttra i ca 10 min.

Tillsätt sen kräftstjärtarna och cocktailtomaterna.
Låt bli varmt.

Servera med nykokt pasta och strö lite riven ost över!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0