Fetaostfyllda panbiffar med smarrig sås

Idag gick det vilt till i köket.
Efter ett grymt jobbigt pass på gymmet (är hur slut som helst) så har jag så mycket endorfiner i kroppen så jag vågade vara riktigt vild i köket :) Testa något helt nytt som blev riktigt lyckat faktiskt. Tack grymt jobbiga pass för att jag fick så mycket ork i hjärnan så jag kom på detta härligt goda recept.

Biffar:
500g nötfärs
1dl laga lätt
2 ägg-gulor
Salt & Peppar

Fyllning:
Fetaost i tärningar (ca 100g)
Soltorkade tomater hackade i bitar

Sås:
4dl laga lätt
4msk soja
1 köttbuljongtärning
1dl vatten
Redning (ca 1msk potatismjöl och 3msk vatten)


Blanda ihop ingredienserna till biffarna i en skål.


Börja forma biffarna och lägg i två tärningar av fetaost och strö lite hackade soltorkade tomater på.
Forma klart biffarna så de blir runda och fina. Stek i matfett i en stekpanna på inte allt för hög värme.

När alla biffar är klara - ta ur dem ur stekpannan och börja göra såsen på det som är kvar i stekpannan.

Häll i vatten, laga lätt, soja och köttbuljongtärningen.

Gör redningen brevid och häll sen i stekpannan.

Låt puttra ihop. Smaka av med salt och peppar och eventuellt lite mer soja.

Ser ni här vad det föreställer? Ett litet hjärta så klart :)



Lägg i biffarna och låt puttra på svag värme.

Servera med lite sallad, kokt potatis och lingonsylt. Mums!
Verkligen en bra rätt att göra när man är sugen på någon riktigt god husmanskost. Tar faktiskt inte alls lång tid.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0