Mycket har hänt sen sist...

Mycket har verligen hänt sen jag sist skrev något. Har verkligen haft fullt upp med jobb, plugg och bröllopsplanering.

De första stegen i bröllopsplaneringen är nu klara :) Jippi :) Några steg närmare vårt mål!

Festlokal - Check!
Efter en hel sommars letande kors o tvärs över hela Stockholms närområde, så hittade vi vårt drömställe. Min syster tipsade mig innan vi ens börjat kika om detta underbara slott. Så det var nog ett av de första ställena som vi tittade på och det var verkligen kärlek vid första ögonkastet för oss båda. Men iom att vi inte hade hunnit kika på så många ställen så vågade vi inte gå på magkänslan - utan vi gav oss ut och tittade på alla slott och herrgårdar som låg inom 10 mil från Stockholm. Gud vad vi har tittat på många lokaler. Men efter säkert 20 olika varianter så var det ändå Södertuna Slott som vi hela tiden jämförde med allt annat. Det var nästan som när man var liten och blev kär i sina första par skor som var alldeles för dyra. Man kunde bara inte tänka på något annat utan jämförde alla andra skor med dem. Det gick lixom inte att komma ifrån hur underbart perfekt Södertuna Slott är. Vi har verkligen funnit vår drömlokal för vårt bröllop!!! Och extra underbart är det ju när vi faktiskt tyckte exakt lika. Det är då man vet att det verkligen är meningen och att vi har hittat Den Perfekta Lokalen. :) Äntligen!

Kyrka - Check!
Inte lika speciell som slottet, men den ligger på väldigt bekvämt avstånd från kyrkan. Och först var vi inne lite på att ta den finaste kyrkan vi kunde hitta, men detta skulle innebära en enormt lång resa för våra gäster - vilket inte riktigt kändes som det var värt det. Så vi gick lite mer på bekvämligt läge.

Bröllopsklänning - nästan Check...
Klänningen är faktiskt beställd och jag har lagt en handpenning. Har dock fått för mig att det kanske betyder otur att säga till folk att jag köpt en klänning. Men efter ett långt samtal med min syster så blev jag övertygad om att det inte fick någon "jinx" över detta så jag vågar nu stolt säga att Bröllopsklänning - CHECK! :)

Bröllopsfotograf - Check!
Hur svårt kan det vara att hitta en bra bröllopsfotograf. Tydligen hur svårt som helst! Helt sjukt vilka priser de tar. Iofs kanske man kan förstå att de måste ta hutlösa priser om de bara är bröllopsfotografer. Menar att då är det egentligen bara lördagar under sommaren som de faktiskt kan jobba. Men ändå kan man tycka att 40 000kr för en heldags jobb kanske inte riktigt är OK. Skulle det vara jag så skulle jag faktiskt skämmas lite över att säga det priset. Men, men - alla är vi olika. Dock så var det bara en fotograf som låg på den nivån. De andra tog runt 10 000kr för en bröllopsfotografering, vilket är lite mer rimligt. Sen tillkommer det ju lite resor o om man vill ha lite mera. Tillslut hittade vi även den perfekta bröllopsfotografen. Det är faktiskt oerhört viktigt tycker vi att vi kommer bra överrens med dem som vi anlitar till vårt bröllop, att det lixom känns bra (personkemimässigt sätt). Och den som vi tillslut bestämde oss för är Fotograf Jessica Lund. Hon verkar vara en helt underbar person som tar superfina foton. Så vi håller tummarna att vi gjort rätt val, men det känns det verkligen som. Det är ju sjukt viktigt att man väljer rätt fotograf till sitt bröllop. Det är ju inte precis så att man får en andra chans om man råkat välja "fel" fotograf. Men nu som sagt så känns det verkligen superbra med de fotograf som vi valt :) Finally - det tog ju bara typ 2 månader att bestämma sig...

Det var nog allt som vi hunnit med i bröllopsplaneringen. Lite smått o gott.
Nu närmast återstår tre saker som vi ska se till att ha klara innan jul iaf:

- Band

- Bröllopsresa

- Ring



Dagens citat: "Att falla gör inte ont, det är det plötsliga stoppet längst ner som gör ont"
Helt appropå ingenting säger Niklas detta. Hahahaaaa... Så sant *s* Jag har en sån klok blivande man :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0