Fisk - flipp eller flopp???

När man är gravid är det väldigt viktigt att äta mycket fisk. Det står det om på mängder med ställen, dock har jag även läst att det är varning för gravida kvinnor att äta viss sorts fisk. Så som vanlingt så gäller det att äta nyttigt, men inte se till att det blir skadligt för en. Helt galet vad svårt det ska vara med att äta bra...

Detta har gjort att jag har fått väldigt svårt att laga fisk, för på den här listan som jag läste så stod bland annat lax med, som skulle vara "farligt" för fostret. Så lax som jag så mycket tycker och som vi ätit minst en gång i veckan förut, har nu nästan helt försvunnit från matsedeln. Känner att jag inte riktigt vågar chansa när det kommer till vad som kan vara farligt eller inte för bebisen...

Men trots att lax kan vara farligt och även fast det har varit väldigt mycket skriverier om den stackars torsken, så har vi köpt hem fryst torsk som nu håller på att tillagas.
Vad är egentligen viktigast - att äta bra så att bebisen får i sig allt den behöver? Eller att tänka på en illa behandlad torsk? Idag är valet enkelt - bebisen behöver fisk och ska därför få lite torsk idag. Ber om ursäkt torsken! Om inte receptet blir grymt gott så ska jag se till att det inte blir en vana att skriva upp torsk på veckomatsedeln. (Återkommer senare om receptet blir lyckat)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0